Bra att veta inför din vistelse

Här har vi samlat lite ”Bra att veta information” inför din vistelse och de frågor som ofta förekommer som du som gäst kan ha innan, under eller efter din vistelse.

Betalt och klart

Att ha allt betalat och klart när du ankommer oss underlättar in incheck och utcheck. Har du bokat online har du betalat din vistelse vid boknings tillfället, och har du bokat direkt med oss har du fått en betalningslänk skickad. Kontakta oss om du behöver den igen.

Incheckning:

Rummet är garanterat att checkas in på från kl 16.00 dagen för ankomst. Anländer du tidigare än 16.00 finns bagagerum till förfogande.

Vill du kunna göra en självincheck och få en digital nyckel till din mobil utan att passera receptionen?

Du behöver ha lämnat en mailadress och telefonnummer till oss i förväg. Det går också att lösa på plats om du kommer till receptionen.

Observera att incheckning är ej garanterad före kl 16.00. Är rummet klart innan så går det bra att checka in tidigare. Får du felmeddelande på appen innan kl 16, så kan det vara så att ditt rum ej är färdigt ännu. Anländer du tidigare än 16.00 finns bagagerum till förfogande.

Appen fungerar för dig som bokat ett rum – ej på gruppbokningar.

Nedan info om digital nyckel börjar gälla 1 juni.

Samma dag som din ankomst runt lunchtid, kommer du få ett sms av oss om du vill checka in digitalt och få en nyckel i din mobil. Då får då ett bokningsnummer och efternamn som ska användas samt hänvisning och följande instruktioner gäller:

  • Ladda ner appen TanumStrand SPA & Resort på Appstore eller Googleplay butiken.
appstore eller googleplay
  • Klicka på den runda symbolen ”checka in”
  • Fyll i bokningsnummer och efternamn – använd det bokningsnummer och efternamn som du fått i ditt sms. (bokningsnummer som skett online eller via andra externa resebyråer gäller inte) OBSERVERA att det är viktigt att skriva in rätt bokningsnummer samt rätt efternamn som är registrerat på rummet.
  •  Klicka på ”Avsluta din incheckning” – Du ser nu ditt rumsnummer och vistelsedatum. Får du en notis om att incheckning är klar, och trycker på notisen, gå tillbaka till själva symbolen ”Checka in” så att du når ”Avsluta din incheckning”. Du måste trycka på avsluta din incheckning för att det ska fungera.
  • När din incheckning är klar går du till nästa runda symbol ”Hämta rumsnyckel” och skriv in rumsnummer och efternamn. (I vissa fall hämtas nyckeln automatiskt utan att du behöver fylla i)
  • Nu visas en snurrande scanningssymbol och du kan öppna ditt boende genom att sätta telefonen mot låset cirka 3 sekunder. (observera: håll telefonen tätt intill låset) Du hör när dörren låser upp sig.
  • När du hämtat din nyckel en första gång, så kommer det framöver att stå på symbolen ”Öppna dörren”
  • Behöver du fler digitala nycklar till samma rum, så använder du en annan enhet/telefon och göra samma sak. Dock behöver du inte checka in igen utan du behöver bara gå till ”Hämta nyckel”. En nyckel per enhet, men är ni flera personer på samma rum, så är det bara att ladda ner hur många ni vill på varsin enhet.

 

 

 

Utcheckning:

Kolla noga så att du inte har glömt kvar något i hotellrummet/stugan.

För hotellgäst gäller utcheckning senast 11.00.

För stuggäst självhushåll gäller utcheckning senast kl 10.00.

För stuggäst hotellstuga gäller utcheckning senast kl 11.00.

Avresestädning ingår för samtliga boenden, men diskning och soptömning görs själv för dig som är stuggäst. Har du fysiska nycklar så lämna dem i receptionen när du checkar ut.

Stuggäst

Här kan du som bokat stuga läsa mer information om trivselregler i stugbyarna och annan info som gäller för dig som hyrt stuga med självhushåll.

Läs mer

 

Karta över vårt område:

Ha koll på dina bokade tider

Har du bokat ett paket hos oss så har du fått en tilldelad middagstid, stäm gärna av tiden med oss vid ankomst. Har du bokat SPA så har du valt en tid. Se till att vara på plats i god tid innan din SPAtid startar.

Wifi

Kontakta oss när du här ang fritt wifi.

 

Städning under din vistelse

När du bor mer än en natt så städar vi inte ditt rum förrän avresa, om du inte ber om det. Häng ut en städa-skylt, som finns i ditt rum, dagen innan eller kontakta receptionen.

Hjälp oss att tillsammans hålla din vistelse klimatsmart.

Parkering

Parkering är gratis på TanumStrand, och tillåten på avsedda parkeringsplatser. Det finns en parkering avsedd för varje stugby, en för dagsbesökare och en för hotellgäster.

Laddning av elbil

På fasadväggen till den stora eventhallen Skagerrak finns laddningsstationer för elbil. Du laddar via appen PAIR RECHARGE.

Kom ihåg att ta med dig laddkabel som passar din bilmodell.

Effekten på våra laddare är 1×22 kW. Två kan ladda samtidigt på varje laddare, vilket betyder att om två laddar samtidigt blir effekten 2×11 kW.
Laddarnas uttag är av TYP 2.

För dig som betalar med faktura

Här nedan kommer information om faktura adress:

Adress:

Tanums Hotell- & Konferensanläggning AB,

Serienummer 6070155

R 706

106 54 STOCKHOLM

Org nummer:  556259-3847

Fakturor mailas till:

För svenska fakturor: millum.se.mailinvoice@postnordscanning.se
För utländska fakturor: millum.ut.mailinvoice@postnordscanning.se

Kvarglömda saker

Om du bott hos oss och har glömt något på rummet så maila oss på: bokning@tanumstrand.se

Frukost

Serveras i restaurang Latitud 58° som ligger intill lobbyn. Frukost ingår för dig som bokat hotellrum och stuga med hotellstandard, och går att boka till för dig som valt stuga med självhushåll.

Läs mer om frukost oh öppettider

Lunch

Serveras i restaurang Latitud 58° och Under helger har Sjöboden Udden öppet och serverar pizza på bryggan.

Under sommartid är det utökade tider och öppet varje dag.

Läs mer om Restaurang latitud, menyer och öppettider Läs mer om Sjöboden Udden

Middag

Om du har bokat ett boendealternativ där middag inte ingår, men ändå vill njuta av god mat i restaurang Latitud 58° så rekommenderar vi att du bokar bord inför kvällen. 

Boka bord

Om- och avbokningsvillkor

Vill du läsa mer information om våra om- och avbokningsvillkor kan du göra detta här.

Läs mer