Bra att veta inför din vistelse

Här har vi samlat lite “Bra att veta information” inför din vistelse och de frågor som ofta förekommer som du som gäst kan ha innan, under eller efter din vistelse.

Betalt och klart

Att ha allt betalat och klart när du ankommer oss underlättar in incheck och utcheck. Har du bokat online har du betalat din vistelse vid boknings tillfället, och har du bokat direkt med oss har du fått en betalningslänk skickad. Kontakta oss om du behöver den igen.

Incheckning:

Rummet är garanterat att checkas in på från kl 16.00 dagen för ankomst. Anländer du tidigare än 16.00 finns bagagerum till förfogande.

Vill du kunna göra en självincheck och få en digital nyckel till din mobil utan att passera receptionen?

Utcheckning:

Kolla noga så att du inte har glömt kvar något i hotellrummet/stugan.

För gäst på hotellrum eller hotellstuga gäller utcheckning senast 11.00.

För stuggäst självhushåll gäller utcheckning senast kl 10.00.

Avresestädning ingår för samtliga boenden, men diskning och soptömning görs själv för dig som är stuggäst. Har du fysiska nycklar så lämna dem i receptionen när du checkar ut.

Ha koll på dina bokade tider

Har du bokat ett paket hos oss så har du fått en tilldelad middagstid, stäm gärna av tiden med oss vid ankomst. Har du bokat SPA så har du valt en tid. Se till att vara på plats i god tid innan din SPAtid startar.

Wifi

Koppla upp till nätverket MyCloud och följ instruktionerna.

Städning under din vistelse

När du bor mer än en natt så städar vi inte ditt rum förrän avresa, om du inte ber om det. Häng ut en städa-skylt, som finns i ditt rum, dagen innan eller kontakta receptionen om du vill ha städat innan avresa.

Hjälp oss gärna med att sopsortera på ditt boende. Ställ metall, plast, pappersförpackningar åt sidan så tar vår personal detta vid städning.

Använd samma handduk flera gånger om du har möjlighet och hjälp oss gärna att tillsammans hålla din vistelse klimatsmart.

Avfallssortering för gäster på hotellrummen

På hotellrummen erbjuds du att sortera papper, plats och mat, som du kan slänga i sorteringskärl i korridoren. Övriga sopor så som glasflaskor, kartong och plåt ställer du på skrivbordet så att städpersonalen tar med och sorterar dessa i de olika sorteringskärlen vi har hos oss.

Vår resort är till viss del anpassad för funktionshinder.

Hiss, ramper, blindtext i hiss, och ett antal av våra hotellrum är anpassade samt två av våra stugor har ramp utomhus.

Vi finns även med i Turistrådet VästSveriges tillgänglighets databas.

Parkering

Parkering är gratis på TanumStrand, och tillåten på avsedda parkeringsplatser. Det finns flera parkeringar vid varje stugby, och vid hotellet.

Laddning av elbil

På fasadväggen till den stora eventhallen Skagerrak finns laddningsstationer för elbil. Du laddar via appen PAIR RECHARGE.

Kom ihåg att ta med dig laddkabel som passar din bilmodell.

Effekten på våra laddare är 1×22 kW. Två kan ladda samtidigt på varje laddare, vilket betyder att om två laddar samtidigt blir effekten 2×11 kW.
Laddarnas uttag är av TYP 2.

För dig som betalar med faktura

Här nedan kommer information om faktura adress:

Adress:

Tanums Hotell- & Konferensanläggning AB,

Serienummer 6070155

R 706

106 54 STOCKHOLM

Org nummer:  556259-3847

Fakturor mailas till:

För svenska fakturor: millum.se.mailinvoice@postnordscanning.se
För utländska fakturor: millum.ut.mailinvoice@postnordscanning.se