Bra att veta inför din vistelse
Betalt och klart
Att ha allt betalat och klart när du ankommer oss underlättar in incheck och utcheck. Har du bokat online har du betalat din vistelse vid boknings tillfället, och har du bokat direkt med oss har du fått en betalningslänk skickad. Kontakta oss om du behöver den igen.
Incheckning:
Rummet är garanterat att checkas in på från kl 16.00 samma dag som ankomst. Anländer du tidigare än 16.00 finns bagagerum till förfogande.
Digital incheckning och digital nyckel fungerar ej för närvarande.
Utcheckning:
Kolla noga så att du inte har glömt kvar något i hotellrummet/stugan.
För gäst på hotellrum eller hotellstuga gäller utcheckning senast 11.00.
För stuggäst självhushåll gäller utcheckning senast kl 10.00.
Avresestädning ingår för samtliga boenden, men diskning och soptömning görs själv för dig som är stuggäst. Har du fysiska nycklar så lämna dem i receptionen när du checkar ut.
Ha koll på dina bokade tider
Har du bokat ett paket hos oss så har du fått en tilldelad middagstid, stäm gärna av tiden med oss vid ankomst. Har du bokat SPA så har du valt en tid. Se till att vara på plats i god tid innan din SPAtid startar.
Wifi
Koppla upp till nätverket MyCloud och följ instruktionerna.
Städning under din vistelse
När du bor mer än en natt så städar vi inte ditt rum förrän avresa, om du inte ber om det. Häng ut en städa-skylt, som finns i ditt rum, dagen innan eller kontakta receptionen om du vill ha städat innan avresa.
Hjälp oss gärna med att sopsortera på ditt boende. Ställ metall, plast, pappersförpackningar åt sidan så tar vår personal detta vid städning.
Använd samma handduk flera gånger om du har möjlighet och hjälp oss gärna att tillsammans hålla din vistelse klimatsmart.
Avfallssortering för gäster på hotellrummen
På hotellrummen erbjuds du att sortera papper, plats och mat, som du kan slänga i sorteringskärl i korridoren. Övriga sopor så som glasflaskor, kartong och plåt ställer du på skrivbordet så att städpersonalen tar med och sorterar dessa i de olika sorteringskärlen vi har hos oss.
Vår resort är till viss del anpassad för funktionshinder.
Hiss, ramper, blindtext i hiss, och ett antal av våra hotellrum är anpassade samt två av våra stugor har ramp utomhus.
Vi finns även med i Turistrådet VästSveriges tillgänglighets databas.
Parkering
Det finns stora parkeringsmöjligheter på området. Parkering sker endast inom markerade områden. Det finns flera parkeringar vid varje stugby, och vid hotellet.
Från och med 16 juni 2025 tillkommer en parkeringsavgift som betalas via webbsidan www.pair.se/go Instruktioner finns på plats vid parkeringen.
Observera att det är ingen app du laddar ner utan du scannar qrkoden med din mobilkamera för att komma till en webbsida.

Laddning av elbil
På fasadväggen till den stora eventhallen Skagerrak finns laddningsstationer för elbil. Du laddar via appen PAIR RECHARGE.

Kom ihåg att ta med dig laddkabel som passar din bilmodell.
För dig som betalar med faktura
Här nedan kommer information om faktura adress:
Adress:
Tanums Hotell- & Konferensanläggning AB,
Serienummer 6070155
R 706
106 54 STOCKHOLM
Org nummer: 556259-3847
Fakturor mailas till:
För svenska fakturor: millum.se.mailinvoice@postnordscanning.se
För utländska fakturor: millum.ut.mailinvoice@postnordscanning.se